7 – 8 жовтня 2025 року проєктна команда презентувала результати виконання AFID на міжнародному семінарі «Розвиток інклюзивного освітнього середовища на основі студентоорієнтованого підходу в умовах надзвичайних ситуацій», який був організований Національним Еразмус+ офісом в Україні, Міністерством освіти і науки України та командою Національних експертів з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ (HERE team) за підтримки SPHERE, EACEA та за участі ТАМ експерта Dr. Jeanine Gregersen-Hermans. У перший день семінару Ірина Золотарьова, професор кафедри інформаційних систем Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця, членкиня національної команди експертів з реформування вищої освіти (HERE) підбила підсумки виконання проєкту AFID та поділилась із присутніми основними досягненнями проєктної команди у напрямку розвитку інклюзивного освітнього середовища, можливостям та інструментам, які пропонує Віртуальний інклюзивний кампус (VIC). На додачу, спікер наголосила на ідеях та принципах, які відображають сучасні підходи до створення інклюзивного освітнього контенту, побудові індивідуальних освітніх траєкторій на основі студентоцентричного підходу. Професор, завідувач кафедри міжнародного, цивільного та комерційного права Державного торговельно-економічного університету Наталія Мазаракі розповіла про особливості вибору відповідних цифрових інструментів для забезпечення інклюзивного навчання на прикладі курсу «Теорія галузевих ринків» (автор Анжеліка Герасименко, професор, проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків Державного торговельно-економічного університету, національний координатор проєкту AFID). Зокрема, доповідач підкреслила важливість інтегрування сучасних цифрових технологій для створення сприятливого освітнього середовища, яке підтримує всіх студентів та забезпечує доступ до навчальних матеріалів незалежно від обставин. Другий день семінару був присвячений обговоренню гострих викликів та розроблені спільних керівних принципів і рекомендацій у напрямку розвитку інклюзивного освітнього простору в Україні. Так, професор кафедри менеджменту і міжнародного підприємства Національного університету «Львівська політехніка» Вікторія Харчук поділилась результатами вивчення потреб та викликів, з якими стикаються здобувачі освіти з різноманітними можливостями. Зокрема до уваги слухачів було донесено результати обговорення потреб дітей Львівської спеціальної школи Марії Покрови (державний заклад освіти для дітей з порушеннями слуху), напрацювань та рішень ГО «Говори!» (розробляє цифрові технології для покращення життя людей) та думок вчителів та сурдоперекладачів, які працюють з дітками із даної школи.
Щиро дякуємо організаторам за такий важливий та своєчасний захід та працюємо разом задля створення якісного, доступного та сприятливого освітнього середовища!