Протягом 27 – 29 листопада 2023 року в Університеті Алкала (Алькала, Іспанія) відбувся тренінг, присвячений розвитку інструментарію забезпечення інклюзивної цифрової освіти.
Тренінг розпочався із обговорення технічного завдання на створення мультиінституційного інклюзивного віртуального освітнього кампусу (MIIVC), який презентувала команди AFID Харківського національного економічного університету ім. Семена Кузнеця. Зокрема, було обговорено функції, вигляд, вимоги до інтерфейсу, інструментарій та наповнення навчальних дисциплін у віртуальному кампусі. Особливу увагу було приділено інструментарію забезпечення інклюзивності у віртуальному кампусі.
Виконавчий директор ГО «Громадська синергія» Олександр Длугопольський протягом зустрічі провів серію тренінгів за наступними тематичними напрямками:
- Сутність та особливості інклюзивної освіти в умовах сьогодення. Виклики та бар’єри для інклюзивної освіти та роль платформ, що пропонують онлайн-навчання у їх подоланні;
- Студент проєкту AFID: визначення особистості студента /потенційного учня та окреслення індивідуальних потреб слухачів. Розуміння мотивації студента до використання інклюзивних онлайн-курсів;
- Модель імерсивного університету: як покращити співпрацю між викладачами та студентами;
- Принципи універсального дизайну для онлайн-курсів. Кейс для побудови інклюзивного онлайн-контенту;
- Методи інклюзивної освіти. Інструменти онлайн-комунікації. Інклюзивна презентація матеріалів на платформах онлайн-навчання (OLP).
Представники проєктної команди AFID з Державного торговельно-економічного університету презентували до уваги присутніх послідовність розроблення інклюзивних відеолекцій в MS Teams, навели приклади вимірювання результатів інклюзивної освіти та застосування цифрових додатків для інклюзивної освіти.
На завершення тренінгової зустрічі, учасники проєкту AFID розмірковували про виклики для інклюзивної цифрової освіти в реаліях сьогодення. Здійснили аналіз існуючих курсів у ЗВО, на предмет відповідності та забезпечення інклюзії у повному обсязі. Обговорили структуру, методичний інструментарій та наповнення курсів, які пропонуватимуться у віртуальному кампусі проєкту AFID.